Jakie problemy wykrywa SEO audyt?


15 lutego 2022

Audyty stron internetowych - usługi dostosowane do Twoich potrzeb.

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem rozmaitych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie perspektyw rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak meta opisy i tytuły, strukturę nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się witryny i wiele innych elementów. Nie licząc samego wyliczenia nieprawidłowości oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone również instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod względem zawartości strony, dostępności, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by wykryła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co istotne – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

Online jest dużo narzędzi oraz stron, za pomocą których natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Bezpłatne narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już zauważą jakieś nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Wiele problemów (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się z reguły od kilkunastu dni do blisko 30 dni. Termin na przekazanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich poważnych błędów kryjących się na stronie. Jeśli strona była postawiona na platformie pokroju Magento czy Shoper albo na otwartym szablonie, to rzeczy do poprawy może być wiele. Jeśli strona powoli się wczytuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.

Jakie niedociągnięcia pokazuje SEO audyt?

Dobrze wykonany audyt SEO może wykryć mnóstwo błędów witryny, między innymi:

  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • powody słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu witryny,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak albo nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Related