Pozycjonowanie dla początkujących


Funkcjonują 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miasto (przykładowo “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Żoliborz”)
– państwo (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na reklamę i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Inny model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą właściwego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo niższą konkurencję. Istotne jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– obuwie puma Turin II białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara,
– smartfon LG K40 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne szczególnie dla sklepów online. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, finały Pucharu Europy w piłce nożnej czy Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo zmienioną treść strony internetowej.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Related