PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej


Aktualna oferta private blog network.

By odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla klienta treści. Ale nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – łatwe zdobywanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, bowiem są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są zwykle używane jako jeden z punktów złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a następnie należy poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.

Artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci portali bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są istotne dane kontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, adres oraz pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, wpis w internetowym katalogu firm czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Inny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały rzetelne, godne uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami, inwestycjami i medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Related